Vezetői beszámoló
a Franklin Covey: A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása tréningről
Idő: 2013. március 8-10. 8:00-16:00
Helyszín: Kerpely Antal Kollégium
A Dunaújvárosi Főiskolán első alkalommal került megrendezésre a 7 szokás elnevezésű hallgatói tréning, mely a TÁMOP 4.2.2/B projekt keretein belül jött létre. Az 3 napos tréninget a Franklin Covey Pannon Kft. megbízott pszichiátere tartotta meg, mely magában hordozta új tapasztalatok megszerzését mind a négy megjelent Szakkollégium tagjai számára.
Az egész hétvégét átölelő tréning célja az volt, hogy a megjelentek számára olyan 7 szokást alakítson ki, amely segítségével kiemelkedően sikeresek lehetnek mind a magánéletükben, mind későbbi munkájuk során.
A 7 szokás elnevezés egy amerikai szakembertől származik, aki számos tudásanyagot, sikerkönyvet, tanulmányt vizsgált meg, mely a kiemelkedően sikeres ember életével foglalkozik és ezeket foglalta össze egy képzésben A 3 napos képzés során interaktív módon, gyakorlatorientáltan volt lehetősége a megjelenteknek új tudásanyag, tapasztalat megszerzésére. Számos segédanyag, munkafüzet és videók segítették a hatékonyabb munkát.
Az 1. szokás (Légy proaktív!) lényege az volt, hogy felismerje mindenki, hogy önmaga felelős a döntéseiért és cselekedeteiért, nem pedig a körülmények és a környezete határozza meg.
A 2. szokás (Tudd előre hová akarsz eljutni!) azt a célt szolgálja, hogy kellően tervezzük meg mindennapjainkat, legyünk tudatában küldetésünknek, céljainknak és igyekezzünk e szerint cselekedni, gondolkodni.
A 3. szokás (Előre a fontosat!) során az életünkben magasabb prioritású dolgokat, tevékenységeket vetettük össze a nem fontos tevékenységeinkkel, a különböző tevékenységeknek sorrendet állítottunk fel.
A 4. szokás (Gondolkodj nyer-nyerben!) azért volt fontos, hogy képesek legyünk olyan gondolkodásmód szerint élni, mely segítségével mindennapjainkban az egyéni győzelem mellett a csoportos győzelem is megvalósítható.
Az 5. szokás (Először érts, aztán értesd meg magad!) jelentősége abban állt, hogy megtanuljuk azt, ami a kiemelkedően sikeres emberekre is mind jellemző, a hallgatás, megértés tudománya, melyet embertársainkkal szemben alkalmazhatunk.
A 6. szokás (Teremts szinergiát!) során a kreatív együttműködés képességét sajátíthattuk el, az újítás jelentőségével ismerkedhettünk meg.
Az utolsó, 7. szokás (Élezd meg a fűrészt!) lényege pedig az volt, hogy képesek legyünk úgy folyamatosan fejlődni, hogy az általunk birtokolt tudás tovább bővüljön és mind a négy dimenzióba keressünk olyan lehetőséget, mellyel megújulunk, felfrissülünk, vagy új tudásra teszünk szert. (Fizikai, Intellektuális, Társas/ Érzelmi, Lelki)
A képzésen részt vevők fejlődését utánkövetik, így még jobban megmaradhat a megszerzett tudás, gondolkodásmód.
Összességében kijelenthető, hogy a képzés elérte a célját, a megszerzett oklevéllel minden tag pluszpontokat szerezhet egy esetleges állásinterjún, a megszerzett tapasztalatokat felhasználva pedig sikeresebbé, pozitív gondolkodásúvá válhat. Tehát a szakkollégiumi tagok fejlődését segítette a program.
Dunaújváros, 2013. március 14.
Mach Roland
szakkollégiumi vezető
Az elmaradt előadások, illetve a tréning az alábbi időpontokban lesznek megtartva:
- 2012.12.14-én 9:00-tól tréning
Előadó: Nagy Enikő
Tréning címe: Karriermenedzsment tréning
Helyszín: DF F324
Max létszám: 15 fő. A tréningre elsősorban a végzős hallgatók megjelenésére számítunk!
- 2012.12.20-án 13:00-tól előadás
Előadó: Csányi Tamás
Előadás címe: Válság, válságkezelés – a vállalatok szintjén
Helyszín: F313
- 2012.12.21-én 8:00-12:00 előadás
Előadó: Sófalvi István
Előadás címe: Új gazdaság-új üzleti modellek
Helyszín: F313
-2012.12.21-én 13:00-tól előadás
Előadó: Csányi Tamás
Előadás címe: Időalapú verseny és versenyképesség-menedzsment
Helyszín: F313
Szakkollégiumi tagoknak a megjelenés kötelező! Szeretettel várjuk az intézmény összes hallgatóját az előadásainkra!
Értesítjük a hallgatóságot, hogy az előzetesen 2012.11.16-án megrendezésre kerülő extracurriculáris képzés elmarad.
Az új időpontról mielőbbi tájékoztatást nyújtunk.
Megértésüket köszönjük!
Üdvözlettel
GTSZK vezetőség